:+: Say to U :+:

소니모바일은 엑스페리아 Z5 컴팩트(Xperia Z5 Compact) 일부 기기에서 발생하고 있는 터치스크린 문제에 대해 44주(10월 25일)에 배포될 업데이트를 통해 해결할 것이라고 밝혔습니다.




문제가 발생한 엑스페리아 Z5C는 키보드가 연속으로 입력되거나 터치가 안되는 현상 및 속도저하가 빈번하게 발생하는 것으로 초기에는 스냅드래곤 810의 발열로 인한 것이라는 의문도 제기되었지만, 결국 하드웨어가 아닌 소프트웨어 오류로 확인된 상태입니다.




Sony Mobile is committed to providing the highest standards of product quality and customer service for all of our products. We are aware of reports of a limited number of customers experiencing touch input issues on their white Xperia ™ Z5 Compact devices. By gathering information and analysing returned devices we have found the root cause and will release a new software to improve the user experience on your white Z5 Compact. Other colour versions of the Xperia ™ Z5 Compact are not affected by this issue. The software update will be available on our support software PC Companion and Bridge for Mac from beginning of week 44. The software is rolling out through retail partners with exact timings varying by region and / or operator.



출처 : 소니 모바일




Comment +0